Een nieuwe collega of een nieuw systeem, een goed onboarding traject is de key. In dit traject maakt de nieuwe medewerker kennis met nieuwe technologie, nieuwe werkwijzen en krijgt alle benodigde bedrijfsinformatie. Het doel hiervan is alle collega’s zo snel mogelijk wegwijs maken in de systemen en in het bedrijf. Een goed onboarding traject heeft vele voordelen
Onder onboarding verstaan wij bij RealConnections de implementatie van systemen en het wegwijs maken van (nieuw) personeel, zowel in de bedrijfscultuur als praktische en formele zaken. We nemen jou en je team van a tot z mee in dit traject. Lees verder om te zien hoe wij dit aanpakken.
Waarom is onboarding zo belangrijk?
Om te beginnen: waarom is een onboarding traject zo belangrijk? De onboarding speelt een belangrijke rol in het integreren van nieuwe collega’s of een nieuw systeem. Met behulp van een effectieve onboarding kan de (nieuwe) collega snel en efficiënt beginnen in de software, snapt hij of zij wat er verwacht wordt en zal zich sneller in kunnen leven in de bedrijfscultuur. Daarnaast verhoogt het de werktevredenheid en productiviteit. Zodra de collega’s geïntegreerd zijn in het bedrijf ligt de motivatie hoger en beschikken zij over de informatie die ze nodig hebben. Daarnaast zal het verloop van medewerkers in een organisatie lager zijn.
Onboarding software bij RealConnections
Een effectief onboarding traject is onmisbaar voor een organisatie, en daarom helpen wij je hier graag bij. Bij RealConnections implementeren wij meerdere software oplossingen, zoals:Okta Microsoft 365 of Zendesk. Deze drie applicaties zorgen ervoor dat jouw collega’s hun werk op de beste manier uit kunnen voeren. Zo werkt Okta met een praktisch dashboard, voorzien van alle applicaties die jij nodig hebt, in een veilige omgeving. Zo kan iedereen veilig bij de bedrijfsgegevens die zij nodig hebben, waar en wanneer ze willen. Microsoft 365 is een cloud-gebaseerd pakket. Iedereen binnen de organisatie heeft alle applicaties en gereedschappen beschikbaar die nodig zijn om hun werk het best uit te voeren. Tot slot Zendesk: een complete software-oplossing voor het gebruiksvriendelijk inrichten van een efficiënte en gedegen klantenservice, die ook nog eens meegroeit met je bedrijf.
Hoe richten wij het onboarding proces in?
Bij RealConnections koppelen wij jou met een buddy voor de beste integratie. Deze neemt je van A tot Z mee in de systemen en staan altijd paraat om jouw vragen te beantwoorden. De kern van ons onboarding proces?
You – Tijdens de hele onboarding is één van ons jouw vaste aanspreekpunt. Wel zo makkelijk voor alle onvermijdelijke hobbels die we tegen gaan komen!
Advies – Wij zijn niet op ons mondje gevallen en geven je eerlijke (soms ongevraagde) adviezen over de beste oplossing.
Op locatie – Je vindt ons minstens één keer per maand op locatie, soms zelfs meer, om de onboarding tot een succes te maken
Training? Jazeker! – We sluiten de onboarding altijd af met een training voor gebruikers. Zo haal je ook daadwerkelijk het maximale uit de software.
Wil jij ook gebruik maken van onze software of van ons onboarding proces? Neem dan voor meer informatie contact met ons op.