Hoe RealConnections de Zendesk omgeving van Levi’s maximaal optimaliseerde

Niet al onze nieuwe klanten zijn volledig onbekend met Zendesk. Een goed voorbeeld hiervan is Levi’s. Het kledingmerk dat wereldwijd bekend en geliefd is om de kwaliteitsspijkerbroek gebruikte Zendesk al een tijd om hun klantenservice te stroomlijnen. En niet zonder reden; voor een dergelijk groot bedrijf is een gestroomlijnde klantenservice natuurlijk een belangrijke pijler. Het probleem: de huidige Zendesk omgeving werkte niet optimaal. Benieuwd hoe RealConnections dat heeft opgelost? Lees snel verder!

Na een quickscan bleek al snel dat de Zendesk omgeving sterk geoptimaliseerd kon worden. De huidige inrichting was zo complex opgezet dat het niet schaalbaar was en voor medewerkers lastig in gebruik was. Dit leidde tot een gebrek aan overzicht, onduidelijke processen en slecht inzicht in de backlog. En natuurlijk had dit ook effect op de klant, omdat er langere wachttijden waren voor de openstaande tickets.

Zendesk optimaliseren: hoe pakt RealConnections dit efficiënt aan?

We beginnen een klanttraject altijd met een uitgebreid plan van aanpak, inclusief duidelijke milestones. Tussendoor schakelen we veel met de klant en laten we zien wat opgeleverd is. We checken of het naar wens is, veranderen wat nodig is en pakken dan door op de volgende milestone. Zo laten we de software voor jou werken. We got you! Ook voor Levi’s werkte deze aanpak goed. Ze waren van elke stap op de hoogte, waardoor we goed konden doorwerken en de Zendesk omgeving snel en efficiënt konden optimaliseren.

Tijd voor een Zendesk 2.0 inrichting!

De eerste stap voor Levi’s was het versimpelen van de inrichting. Zo werkten meerdere klantenservicelocaties binnen één omgeving, wat onnodige ruis gaf. Door het wegnemen van zulke overbodige complexiteit, maakten we een overzichtelijke Zendesk omgeving waarin ook de samenwerking tussen teams werd versimpeld. Daarna werden bestaande integraties en processen verbeterd. Zo maakten we ruimte voor het verder ontwikkelen van de Support afdeling, zowel binnen als buiten het communicatietraject voor klanten. Ook richtten we de Zendesk omgeving zo in dat de klantenservice teams ruimte kregen om niet alleen op Support te werken, maar ook aan de slag te gaan met een FAQ en het (correct) trainen van nieuwe agenten.

Het resultaat? Levi’s Zendesk omgeving staat als een huis! De nieuwe omgeving is gebruiksvriendelijk en overzichtelijk, waardoor de wachttijd voor openstaande tickets sterk gedaald is. Daarnaast zijn de processen en integraties intuïtiever gemaakt, wat medewerkers helpt om efficiënt te werken én de onboarding van nieuwe medewerkers versneld. Zo maakt Levi’s optimaal gebruik van Zendesk!

En nu: doorontwikkelen onder Remote Expertise

Bij RealConnections ben je geen nummertje. We kennen jou en je vraagstuk en blijven samen bouwen aan continue optimalisatie. Voor Levi’s is de snelle afhandeling van tickets belangrijk. Daarom blijven we de beschikbare datastroom voor klantenservice agenten optimaliseren. Met externe tools kunnen we alle order informatie beschikbaar maken voor de support afdeling zodat dit geanalyseerd kan worden. Denk aan klanttevredenheidsscores die in Zendesk gerapporteerd en beheerd kunnen worden. Zo helpen we constant met het zoeken naar nieuwe oplossingen, die geprioriteerd worden aan de hand van de investering en verwachte resultaten. Zo blijven we betrokken bij Levi’s en helpen we ze hun Zendesk omgeving verder te ontwikkelen. Dat is onze belofte: we got you!

RealConnections is de partner die het nét even anders doet. We houden van een persoonlijke aanpak en denken we met je mee, nu en in de toekomst. Zo bouwen wij een ijzersterke customer service voor jou. Wil je meer weten? Neem contact met ons op via support@realconnections.nl of bel ons 085 – 065 3400. We got you!

Neem contact op

Ervaringen

Trots op onze klanten
”We have been working with RealConnections for close to two years now. Since day one it has been such an amazing journey. The professionalism and kindness of the employees there is of a very high standard. They are always hands on with their customer service and their level of a step by step walk through in all questions or problems, is out of this world..”
5/5
Victoria

Customer Experience Manager, Giftcards Group

RealConnections helped us implement the full Zendesk suite and showed us things we did not know were possible with this product. In terms of the support they offer there is always someone willing and able to help with all of our questions and they are prepared to go the extra mile in order to help us achieve our wishes.
5/5
Marcus Andrew

Continuous Improvement Analyst, Mollie

This site is registered on wpml.org as a development site.