Dit is waarom jouw klantenservice verbetert met een virtual agent

Na even scrollen verschijnt hij in beeld: “Hallo, mijn naam is Simon. Hoe kan ik je helpen?”. Virtual agents zijn niet meer weg te denken van websites wereldwijd en dat is niet voor niets. De omslag naar virtual agents maakt het nog slimmer, sneller en persoonlijker. Hoe werken virtual agents en wat kan een virtual agent betekenen voor jouw organisatie? RealConnections legt het je uit.

Werk efficiënt met een virtual agent

Virtual agents zijn, – simpel gezegd – geautomatiseerde, digitale klantenservicemedewerkers. Als een klant een vraag stelt via het chatvenster op een site proberen virtual agents een zo goed mogelijk antwoord te geven, door razendsnel alle informatie op de site en in de achterliggende systemen te doorzoeken. Kunnen ze geen antwoord vinden? Dan zorgen ze dat de klant op een andere manier verder geholpen wordt.

Virtual agents zijn dus een heel efficiënte toevoeging aan je klantenserviceafdeling. Ze houden eenvoudig filterwerk weg bij andere medewerkers, zodat zij hun tijd kunnen toespitsen op het helpen van klanten met complexe vragen. En tijd is geld, dus zijn virtual agents op die manier ook kostenbesparend.

Waarom je een virtual agent-functie op je site wil

24/7 bereikbaar zijn – Virtual agents kunnen vragen of opdrachten ook in de avonduren of in het weekend beantwoorden. Ideaal, want dan kun jij extra genieten van jouw vrije avond en weekend.

Geen wachttijden meer – Omdat klanten eenvoudige vragen voortaan aan een virtual agent kunnen stellen, in plaats van te moeten bellen, worden ze sneller geholpen. Een virtual agent beantwoordt meerdere vragen tegelijk, dus klanten hoeven nooit lang te wachten op een reactie.

Communicatie in stijl van de organisatie – Organisaties kunnen virtual agents zo inregelen dat ze dezelfde toon aanslaan tegen klanten als hoe een mens dat zou doen. Zo ontstaat er een geautomatiseerde, maar toch gepaste manier van communiceren. Weg robotstem!

Efficiënt – Virtual agents doorzoeken in korte tijd grote hoeveelheden data voor een antwoord. Geen antwoord beschikbaar? Dan stuurt hij de vraag door naar een echte medewerker en laat dat weten aan de klant. Allemaal binnen een paar seconden of minuten.

Alle klantenservicekanalen in één omgeving

Ben je enthousiast geworden over het idee van een virtual agent als efficiënte toevoeging aan je klantenservice-afdeling? Snappen we! RealConnections gebruikt hiervoor al jaren succesvol Zendesk.

Zendesk is in de basis een klantcommunicatiesysteem. Alle vragen en klachten van klanten komen er geautomatiseerd in terecht, via welk kanaal ze ook binnenkomen. Zendesk geeft automatisch antwoord als dat mogelijk is en zet overige vragen om in supporttickets. Die tickets stuurt het systeem vervolgens automatisch door naar de juiste persoon of afdeling. En je voelt het al aankomen: Zendesk heeft dus ook een virtual agent functie die wij kunnen integreren op jouw website, zodat je van alle voordelen van een virtual agent kan genieten. We helpen je graag met het integreren ervan. We got you!

Ga aan de slag met jouw virtual agent! Wil je jouw klanten ook 24/7 van dienst zijn? Of ben je benieuwd naar wat Zendesk jou nog meer te bieden heeft? We got you! Neem contact met ons op. Samen kijken we hoe we jouw klanten de beste service kunnen bieden.

Bekijk ook andere blogberichten

This site is registered on wpml.org as a development site.