Lang wachten op een reactie van een customer service. Je kan je voorstellen dat dat funest is voor de klanttevredenheid. Zorgen dat klanten snel geholpen worden als ze contact opnemen met jouw klantenservice is dus heel belangrijk. Het inzetten van een supportticketsysteem als Zendesk, in combinatie met goedgetrainde klantenservicemedewerkers is daarvoor de uitkomst. RealConnections legt graag uit hoe het ticketsysteem van Zendesk werkt en wat het voor jouw organisatie kan betekenen.
Zo werkt het ticketsysteem van Zendesk
Je wil natuurlijk voorkomen dat klanten eindeloos aan het wachten zijn op een reactie. Met de integratie van Zendesk wordt voor elke klant automatisch een supportticket aangemaakt zodra hij of zij contact opneemt met jouw customer service. Of dit nu is via de livechat, social media of per telefoon. Zendesk analyseert namelijk zelfstandig al het klantcontact, vat de belangrijkste informatie samen
Omdat de informatie altijd overzichtelijk bewaard blijft in de ticket, hoeft de klant niet eerst opnieuw gemaild of gebeld te worden als een agent aan de slag gaat met een oplossing. Dat is wel zo efficiënt. Klinkt goed? De implementatie van Zendesk is zo geregeld door RealConnections. We got you!
Zendesk koppelen met je favoriete programma’s
Met welke programma’s werkt jouw customer service? E-mail, social media, live chat of telefonisch? Voor het integreren van Zendesk maakt het niet uit: alles is naadloos te koppelen met elkaar. Ook als je gebruik maakt van apps, zoals Dropbox, Slack of Jira. Met de uiste integratie zorgt RealConnections ervoor dat alle klant- en interne communicatie over één klacht op één plek te zien is. Zo hoeven jouw agents niet meer op 100 plekken tegelijk te kijken om een klantprobleem op te lossen en kan de klant dus sneller en eenvoudiger geholpen worden
Automatiseren van antwoorden en goede self-service content
Sommige vragen komen meer dan eens voor. Dan is het fijn dat je niet elke keer antwoord hoeft te geven. Het automatiseren van antwoorden is hiervoor de oplossing. RealConnections neemt de veelgestelde vragen voor je op in een kennisbank op je website. Want de eerste belangrijke stap in automatiseren is het opbouwen van goede self-service content. Stelt je klant een vraag die hierin is opgenomen? Dan wordt je klant automatisch doorverwezen naar het juiste antwoord. Met kennisbank op de website lossen klanten 24/7 veelvoorkomende problemen zelf op. Dit bespaart niet alleen tijd, maar houdt de klant ook tevreden. Mocht het antwoord er niet tussen zitten? Dan maakt Zendesk alsnog een ticket voor ze aan, die vervolgens bij je agents terechtkomt. Door de kennisbank en het automatisch antwoorden hebben je agents meer tijd om klanten écht goed en sneller te helpen.
Wij trainen jou in het ticketsysteem van Zendesk
RealConnections laat de implementatie van Zendesk in jouw klantenservice soepel verlopen. We regelen de implementatie en trainen jouw klantenservicemedewerkers. Van ons leren ze alle ins and outs van het ticketsysteem van Zendesk en voor je het weet gebruikt jouw organisatie de software optimaal.
Benieuwd wat de mogelijkheden rondom Zendesk zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op om te sparren. We got you!